2009. január 24., szombat

Szélvédőcsere, éjszakai autózás...

Éjjel és reggel is kaptam híreket:

"A szélvédőnk megoldódott. Itt Laayounte-ban nagy nehezen sikerült eljutnunk ahhoz az emberhez, aki meg tudta oldani a problémánkat. Plexiből olyan szélvédőt vágott nekünk, hogy jobb mint az eredeti. így most már kilátással az előttünk lévő útra folytatjuk a mai etapot. Az érkezésünk a tervekkel ellentétben nem este 9, hanem úgy 12 fele lesz. Ez kb 600 km."

"Tegnap elhaladtunk a Kanari-szigetek mellet. Igaz nem kevés víz választott el tőle.Persze mindezt sötétben. Sikeresen megérkeztünk Dachlaba éjjel fél 3-ra. Szállásunk 4 csillagos. Amit ilyenkor láttunk a városból már önmagában megérte eljönni ide. Csodálatos. A ma reggeli induláskor, világosban szeretnék fotózni. Az a jó ebben a helyben, hogy ide csak 1 út vezet. A mai táv nem hosszú, de napunkat az fogja megnyújtani, hogy átlépünk Mauritániába. A táv 330 km, de az átlépés lesz vagy 5 óra szerintem. Ma este is sátorban fogunk aludni."

Jelentem, a srácok beérték a mezőnyt, köszönhetően a tegnap éjszakai maratoni autózásnak. Azért lehetett kalandban részük bőven.... kétlem, hogy az afrikai utak ki lennének világítva mint a belga autópályán és azért egy idegen ország, sőt idegen kontinensen, korom sötétben, egy teljesen ismeretlen környezetben tájékozódni.....
Azért sok segítséget jelent, hogy a kacsás csapattal együtt konvojoznak, nekik legalább van GPS-ük.